Hodnocení obchodu na Zboží.cz

Klasické vitamíny známe jako přirozené látky, které se do našeho těla dostávají v potravě. Nepomáhají sice tělu tím, že mu dodávají energii na spalování, ale organismus by bez nich nedokázal odolávat infekcím a chorobám.

Jaké jsou příznaky nedostatku vitamínů?

Nedostatek vitamínů nám dá tělo okamžitě pocítit různými poruchami a problémy. Dlouhodobé ignorování těchto příznaků může vyústit až v nepříjemné, vážné onemocnění.

Většina vitamínů je rozpustných v tucích. Sem patří Vitamin A, Vitamin D, ale také Vitamin E a Vitamin K. Spousta lidí však z různých důvodů tuk přijímat nemůže a proto se v naší nabídce tyto vitamíny nacházejí iv tuhé formě, respektive, jsou rozpustné ve vodě, jedná se o různé tablety, prášky, či roztoky. Jiné vitamíny jsou zase rozpustné ve vodě. Sem řadíme Vitamin C, ale také komplex vitamínů B.

K čemu jednotlivé vitamíny slouží?

Vitamin A – posiluje zrak, podporuje imunitní systém, udržuje sliznice, prevence proti
vzniku stařeckých skvrn, vyživuje nehty, kůži, dásně i vlasy.

Vitamíny B – Komplex vitamínů B1, B2, B3, B4, B5, B6, B9 a B12. Výživa kostí, podpora
funkce ledvin, hojení ran, zabraňování vzniku infekcí, odbourávání únavy, snižování
cholesterolu.

Vitamin C – brání oxidaci LDL cholesterolu, zlepšuje regeneraci, snižuje cholesterol,
stimuluje imunitní systém, pomáhá při nachlazení.

Vitamin D – posiluje kosti, zvyšuje odolnost zubů, lepší regenerace svalů, zlepšuje
funkci srdce, posiluje imunitu a zvyšuje mozkovou aktivitu.

Vitamin E – udržuje mladistvý vzhled, snižuje riziko šedého zákalu , zbavuje únavy, zabraňuje
křečím, redukuje riziko infarktu, stimuluje k podávání vyšších výkonů.

Vitamin K – Podporuje správnou srážlivost krve, prevence degenerace kostí , zabraňuje
vnitřnímu krvácení. Snižuje krvácení při menstruaci.

Užívaní vitamínů

Mohou se vitamíny kombinovat? A jak byste je měli správně užívat? Více o tomto tématu si můžete přečíst v našem článku: Správné užívání vitamínů: které vitamíny nekombinovat?

Je možné předávkovat vitamíny?

I dobrého moc škodí a vitamíny nejsou výjimkou. Pozor, i vitamíny je možné se předávkovat. Dávka potřebná pro organismus se mění. Závisí to na věku, zdravotním stavu,
dietních omezeních, ale dávkování můžete odvozovat i na pohlaví či stresu a podobně.