Hodnocení obchodu na Zboží.cz

Co je L-Arginin?

L-arginin je aminokyselina. Ty se dělí na esenciální a neesenciální, podle toho, zda si jejich tělo dokáže tvořit samo, nebo ne. L-arginin je semi-esenciální aminokyselina. Tělo ji totiž dokáže syntetizovat za určitých podmínek. Zdrojem Argininu je zejména celozrnná pšenice, ořechy, mléčné výrobky, červené maso, ale také ryby. Její příjem je pro běžného člověka dostatečný. Pro děti v období růstu a pro aktivní sportovce či kulturisty je však vhodné podpořit její obsah v těle i výživovými doplňky.


L-Arginin

Jak dávkovat Arginin?

Dávkování L-argininu závisí na účelu jeho přijímání. Obecně se však považuje za vhodné nepřekračovat denní dávku 9 gramů. Toto množství zajistí, že nedojde k vedlejším účinkům.

Při přijímání L-argininu kvůli konkrétním problémům se doporučují dávky následovně. Při erektilní dysfunkci 1,5 až 5 gramů denně, při vysokém tlaku od 5 do 24 gramů denně. K léčbě preeklampsie je předepsána dávka cca 4 gramy denně.

Aminokyseliny se doporučují přijímat mezi jídly, zajistí se tak jejich maximální vstřebání.

Má L-arginin nežádoucí účinky?

Při běžném užívání a při dodržení doporučených dávek L-arginin nemá vedlejší účinky a je naprosto bezproblémový. U některých lidí se však může vyskytnout horší reakce. Jde zejména o bolesti břicha, nadýmání, průjmy či příznaky nízkého tlaku. Pokud je L-arginin podáván dětem a těhotným ženám, je důležité, abyste se předtím poradili s lékařem.

Pozitivní účinky Argininu

L-arginin má mnoho pozitivních účinků. Pro sportovce je důležitý především proto, že pomáhá s rychlejší regenerací. Díky L-argininu však lze také dlouhodoběji podávat intenzivnější sportovní výkon. Je to díky tomu, že aminokyselina napomáhá lepšímu průtoku krve. Přispívá také k rychlejšímu růstu svalů a zvyšuje sílu a kondici.

Dokázáno je i to, že L-arginin funguje jako podpora imunitního systému., aktivně bojuje proti virům a bakteriím a v mnoha případech je podáván i lidem v rekonvalescenci po operačních zákrocích. Zlepšuje totiž hojení ran.

Dalším důležitým pozitivním účinkem je zlepšení mozkové činnosti, L-arginin ovlivňuje centrální nervový systém a pomáhá lepším přenosům vzruchů.

Přínosy L-Argininu ve zkratce:

  • Podpora svalstva a fyzické kondice
  • Podpora potence, plodnosti a libida
  • Zlepšení stavu kardiovaskulárního systému
  • Antioxidační účinky
  • Detoxikační účinky - hlavně jater
  • Podpora imunitního systému